රිචඩ් සහ විජයගේ මතකය වෙනුවෙන්

1988 පෙබරවාරී 16 දින ඝාතනය කරන ලද විජය කුමාරතුංග සහ 1990 පෙබරවාරි 18 දින ඝාතනය කරන ලද රිචඞ් ද සොයිසා යන ප‍්‍රයාපිත කලාකරුවන්ගේ මතකය වෙනුවෙන්.

වන මෘග සාදය -රිචඞ් ද සොයිසා

( මෙය තේරුම් ගැනීමට තරම් වැඩුනු දිනෙක දිමිති‍්‍ර වෙත)

“ඇඳ දෙන්න මට සිංහයෙක්.”
ඉතින් සිතුවම් කරමි
කම්මැළි කරුණාබර මෘගයෙක් . . .
කසාවන් වර්ණයෙන්.

“සපාවිද මූ?”
“සමහර විට,
තරහගියහම විතරක්–
උගේ වලිගයෙන් ඇද්දොත්
එහෙම නැත්තම් කීවොත් ඌ නිකම්ම නිකම් පූසෙක් කියා”
එහෙත් වැඩිපුර අලස, හීලෑ
අතීතාභිමනයේ හිරු රැස් තපිමින් සිටින.

(පිටත හිරුරැස් යන්තමින් අඳුරු වන්නා සේ ය.
ඈතින් ඇසෙයි ගෙරවුමක්,
දිගු ගැඹුරු නින්දකින් අවදි කරවනු ලැබ
කිපුණු අභිමානවත් සිංහ රංචුවක් බඳු)

අනතුරුව.
“ඇඳ දෙන්න මට කොටියෙක්.”
ජිම් කෝබේ ගේ කතාවල, බ්ලේක්ගේ කවිවල
වනසතෙකුගේ ප‍්‍රතිරූපයක්
මා සිතෙහි පිය නඟයි,
ගිනිගත් සොබාදහමෙහි තරවටුව,
රන්පැහැය මත කාලවන් රේඛා තීරු.

“අඳින්න.”
හැරී ඔබ අදියි තුවක්කුව මා දෙසට
පෙන්වන්නට මෙන්  තුන් වියැති ඔබත්
දන්නා බව බලයෙහි බලය
කොකා ගස්සනවිට ඔබ තකතීරු සෙල්ලම් තුවක්කුවේ
මුළු නිරයම අවදි වෙයි: එක්වනම අහස් කුස
පිරීයයි දුමාරයෙන්, තැඹිලි පැහැ ගිනි දළුවලින්.

එහෙත් නැත මෙහි කොටි

ඇත්තේ සිංහයන් පමණකි.

සහ ඔවුන්ගේ හිවළුන්
සිහ නදෙහි ගිගුරුමෙන් උමතු වී
දස අතම උමතු බව පතුරමින්
හතිලමින් දිව යමින් සිටින’ තුර
මා සමිඳු ඇත්රජ
පැද්දෙමින් හෙමිහිට ලතා මණ්ඩප තුරු සෙවනෙහි
රැළි නගා සිය මහලූ දෙබැම, කල්පනා කරමින් සිටියි
පිළිස්සේදැයි සුමුදු දෙපා
මේ වන උදම් ගිනි රැළි නිවීමට පිටතට සක්මන් කළොත්.

“තුවක්කුව බිම තබා හොඳට හිටියොත්
අඳින්නම් මම අලියෙක්,
ඔබ තේරුම් ගත යුතු අමුතු සතෙක්.”

බලන්න එපා ජනේලයෙන්,

පාර කෙලවර සාදයක්
ගිනිමැළ, ගිනිකෙළි, ඔවුන් ගිනි තබනවා–
නෑ කොටියෙක් නෙවෙයි, වැදගැම්මකට නැති පූසෙක්.

ජූලි 25 ,1983. කොළඹ.

අනුවර්තනය – ප‍්‍රභා මනුරත්න සහ බුද්ධික බන්ඩාර

Prabha Manuratne and Buddhika Bandara

රිචඞ් ද සොයිසා විසින් රචනා කරන ලද  “Animal Crackers” නම් පද්‍යයෙහි අනුවර්තනයකි. 1990 පෙබරවාරි 18 දින කෲර ඝාතකයන් අතින් මරණයට පත් කරනු ලැබූ ඔහු කවියෙක්, රංග ශිල්පියෙක්, නිවේදකයෙක්, මානව හිමිකම් ක‍්‍රියාධරයෙක් සහ අද්විතීය ගණයේ බුද්ධිමතෙක් විය. ඔහුගේ පද්‍යයන්හි දේශපාලනික තේමාවන් ද, ඔහුගේ සමලිංගික අනන්‍යතාවය විෂද කරන භාවාත්මක තේමාවන් ද දැකිය හැකිය. ඉංග‍්‍රීසි භාෂාවෙන් ඔහු ලියූ පද්‍යවල සිංහල පරිවර්තන ඇත්තේ ම නැති තරම් ය. හුදු ජනප‍්‍රිය දේශපාලනයට අනුව යමින් මියයන පුද්ගලයන්ගේ මතකය, ඔවුන්ගේ චින්තනයෙන් වියුක්ත කර සැමරීම වෙනුවට මියගිය පුද්ගලයකු හට දැක්විය හැකි ඉහළම ගෙෘරවය වන්නේ ඔහුගේ හෝ ඇයගේ සිතුවිලි ජීවමානව පවත්වාගැනීම බව අපි සිතමු.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )